Agenda

VIII Jornada Observatori de Medicina de Família al Maresme. Com avançar des de la cruïlla entre accessibilitat i longitudinalitat

L’Observatori de Medicina de Família al Maresme (OMFaM) farà 10 anys i el seu objectiu continua ben viu: visualitzar el dia al dia del metges de família, amb l’anàlisi de dades que no es poden extreure de cap aplicació i que només pot aportar i explicar el professional. Al llarg d’aquests anys, el nombre de companys que actuen com a sentinelles no ha parat d’augmentar, els centres participants sobrepassen la comarca del Maresme i s’escampen per la demarcació de Barcelona i més enllà. Des de l’any passat, s’hi han incorporat nous col·lectius, com infermeria, pediatria i metges residents de medicina de família.

La jornada anual és un punt de trobada i posada en comú de tot el treball fet l’any anterior i de les noves explotacions de dades d’anys previs. També és una oportunitat per debatre sobre la situació de la Medicina Familiar i Comunitària i de l’Atenció Primària en general, així com per plantejar reptes per al futur. Més de 60.000 visites analitzades en més de 2.300 jornades assistencials i més de 150 participants ens permeten parlar des d’un punt de vista únic, del qual no disposa cap institució del país.

En aquesta edició abordarem la dificultat professional que representa promoure una accessibilitat poblacional elevada mantenint, alhora, els beneficis de la longitudinalitat assistencial. A més, tres companyes ens explicaran com cuiden la seva salut mental, quines accions duen a terme i de quins recursos disposen per fer-ho. Ho faran acompanyades d’experts en sociologia i psicologia per entendre millor el context social i les mesures de protecció més adients. Per recuperar-nos, una companya ens parlarà de la part més divertida de la nostra professió. Finalitzarem amb un word-lunch per conèixer com abordem la incorporació de les noves tecnologies i la càrrega que ens representa.

Us convidem a la jornada d’enguany, que compta amb un programa únic i de primer nivell, agraint al CoMB, a la CAMFiC i a la Filial de l’ACCMMCiB del Maresme la seva implicació i suport any rere any i desitjant que aquesta edició sigui del vostre interès.

Rebeu una afectuosa salutació!

Observatori de Medicina de Família al Maresme (OMFaM)

Inscripció Presencial

  • Data i hora:

    14 de maig 2026 9.00-15.00 hores

  • Lloc:Centre Cívic “La Fàbrica” de Cabrils
    Carrer Domènec Carles, 21
    Cabrils (Barcelona)
  • Organitzador:Observatori de Medicina de Família al Maresme (OMFaM)
  • Contacte: