Notícies

El CoMB i la CUS signen un acord per informar els ciutadans sobre assegurances de salut

L’objectiu és orientar sobre consultes relacionades amb els àmbits clínic i assistencial, així com resoldre qüestions de caràcter jurídic i assegurador de les pòlisses
 

 
 
El Col·legi de Metges de Barcelona (CoMB) i la Coordinadora d’Usuaris de la Sanitat (CUS) van firmar dijous, 2 de juny, un Acord Marc de Col·laboració per informar i assessorar sobre els possibles dubtes que plantegin els ciutadans relatius al contingut de les cobertures de les pòlisses de salut. Van signar l’acord el president del CoMB, Jaume Padrós, i la presidenta de la CUS, Carme Sabater. 
 
En l’àmbit de les seves respectives competències i funcions, el CoMB orientarà sobre els temes de caire clínic i assistencial, mentre que la CUS, com a associació de consumidors, ho farà en les qüestions de caràcter jurídic i assegurador.
 
En l’actual context de competència ferotge entre les companyies d’assegurances sanitàries, i davant del risc que molts assegurats es trobin confosos i desatesos, el CoMB i la CUS comparteixen la necessitat de facilitar informació sobre aspectes contractuals i sanitaris de les pòlisses.
 
Amb aquest acord, el CoMB i la CUS sumen esforços per potenciar les accions que fins ara totes dues institucions ja duien a terme en matèria d’assessorament sobre pòlisses de salut, mitjançant la creació de l’Oficina d’Informació al Ciutadà (OIC). Pel que fa al tipus de consultes que s’han atès des del CoMB en els darrers mesos, les més freqüents han estat per:
 
  • Assessorament sobre quines són les pautes a l‘hora de contractar una pòlissa de salut.
  • Increment de la prima per motiu d’edat avançada, fet que es converteix en innegociable per part de l’entitat.
  • Exclusió de proves i tractaments relacionats amb malalties preexistents i malalties derivades d’aquestes.
  • Increment de la prima, amb caràcter indefinit, per augment de la sinistralitat a l’hora de sol·licitar proves diagnòstiques i terapèutiques determinades com a conseqüència d’una malaltia, després d’anys com assegurat. 
  • Cobertura reduïda, quan l’usuari contracta una pòlissa amb cobertures parcials es troba en la situació que els actes i serveis sol·licitats no tenen cobertura. 
  • Baixa voluntària, els usuaris es troben amb l’impediment de donar-se de baixa perquè la majoria dels contractes són de renovació anual. 
  • Baixa per sinistralitat, com a conseqüència del cost d’una malaltia sorgida, l’entitat pren una decisió unilateral de rescissió de la relació contractual, sense respectar els anys de fidelitat de l’assegurat.  
 
Amb aquest acord de col·laboració, les dues institucions es comprometen, doncs, a donar informació que permeti millorar el coneixement dels usuaris sobre els continguts més rellevants de les pòlisses (cobertures, carències, primes, copagaments, penalitzacions, etc.) a l’hora d’escollir i contractar-ne la que s’adeqüi millor a les seves necessitats. Així mateix, els metges que treballin al sector de les assegurances sanitàries podran disposar a les seves consultes dels tríptics informatius sobre Què cal saber sobre les assegurances sanitàries.
 
El Col·legi de Metges i la Coordinadora d’Usuaris de la Sanitat es comprometen també a realitzar estudis i seguiments sobre l’evolució del sector amb l’objectiu d’informar tant els ciutadans com les administracions públiques, institucions i les pròpies entitats d’assegurança lliure. 
 
L’OIC ja està operativa i està ubicada a la seu del CoMB, al Passeig de la Bonanova, 47, planta 1a, amb el telèfon de contacte 935 678 855. L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres de 9 a 14h. 
 
Més informació