7a. edició del "Curs d'Especialització" de l'Escola de Postgrau de la Universitat Autònoma de Barcelona, de 40 hores presencials i per tant amb quatre crèdits estàndard. La direcció està col·legiada per membres de la Institució "Fundació Hospital de Puigcerdà" " i del "Grup d'Emergències Mèdiques" de la "Direcció General de Prevenció Extinció d'Incendis i Salvament" de la Generalitat de Catalunya.
Col·labora el SEM (Servei d’Emergències Mèdiques)
Està avalat pel "Colegio Oficial de Pilotos de la Aviación Comercial" ja que segueix la normativa Europea "JAR-OPS 3", d'obligat cumpliment en l'estat espanyol des de l'agost del 2007. Té el "Reconeixement d'Interès Sanitari" de l'Institut d'Estudis de la Salut.
La formació teòrica està dividida en dos blocs, el primer de Medicina aeronàutica i el segon de Formació aeronàutica per a sanitaris, el 40 i el 60 % respectivament.
Les pràctiques són de tècniques d'emergències en l'àmbit prehospitalari i es fan sobre models plàstics. Les pràctiques en helicòpter es fan a l’Aeroport “Pirineus-Seu d’Urgell” amb l’empresa d’helicòpters”Helitrans-Pyrinees” amb l'helicòpter parat i en vol, junt amb la "demo" de: l’helicòpter medicalitzat del SEM i maniobres en el rescat en l'helicòpter dels bombers de la Generalitat. La ratio teoria/pràctica és del 76/24 %.